~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
....................................................................Άνθρωποι και Φύση πάνω από τα κέρδη
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Γράμμα από την Αθήνα

Γράμμα από την Αθήνα

Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Στρογγυλή τράπεζα: Μια οπτική κοινωνιολογία των οικονομιών της μιζέριας την Πέμπτη, στις 6 μ.μ. στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών

    ΕΚΔΗΛΩΣΗ    

27.04.2017, 18.00΄ | Auditorium Theo Angelopoulos - IFG
Στρογγυλή τράπεζα: Μια οπτική κοινωνιολογία των οικονομιών της μιζέριας

Με τους: 
Franz Schultheis, καθηγητή κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Saint Gall, πρόεδρος του Ιδρύματος Bourdieu
Christine Frisinghelli, υπεύθυνης της διατήρησης των φωτογραφικών αρχείων του Pierre Bourdieu στην Camera Austria International
Tassadit Yacine, διευθύντριας έρευνας, EHESS
Γιώργος Νικολακάκης, καθηγητή ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης
Ηρακλής Παπαϊωάννου, διευθυντή του Μουσείου Φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη
Νίκος Παναγιωτόπουλος, καθηγητή κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αντιπροέδρου του Ιδρύματος Bourdieu

Είσοδος ελεύθερη, ταυτόχρονη μετάφραση
+
27.04-30.06.2017 Έκθεση | Καφέ του IFG
Εγκαίνια στις 27.04, 20.00'

Η έκθεση, που παρουσιάστηκε από το Jeu de Paume στο Château de Tours το 2011, με φωτογραφίες του Pierre Bourdieu από την Αλγερία της περιόδου 1958-1961, είναι μία μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουμε το φωτογραφικό του έργο στο πλαίσιο της κοινωνιολογικής του δράσης.
Οι φωτογραφίες του Pierre Bourdieu από την περίοδο των εθνολογικών και κοινωνιολογικών του ερευνών στην Αλγερία, κατά την περίοδο μάλιστα του απελευθερωτικού πολέμου, μας δίνουν την ευκαιρία να μοιραστούμε το βλέμμα του για τον κοινωνικό κόσμο απο μία άλλη οπτική γωνία.

Έπειτα από τέσσερις δεκαετίες που παρέμειναν μέσα σε κιβώτια, αυτές οι φωτογραφίες μαρτυρούν ένα ταξίδι μύησης και μία βαθιά βιογραφική μετατροπή που λειτουργεί ως αφετηρία μίας εξαιρετικής επιστημονικής και διανοητικής διαδρομής. Νιώθοντας εντελώς ανυπεράσπιστος μπροστά σε αυτό το τεράστιο κοινωνικό εργαστήριο σε κατάσταση πολέμου, που κάνει την επιτόπια έρευνα μία πραγματική περιπέτεια, ρίχτηκε αναπόφευκτα στη δουλειά, δοκίμασε και χρησιμοποίησε όλες τις πιθανές τεχνικές εθνολογικής και κοινωνιολογικής έρευνας.
Ο ορκισμένος εχθρός της γαλλικής αποικιοκρατίας και της στρατιωτικής καταστολής, ο Bourdieu διεξήγε ριζικά πολιτικοποιημένες και στρατευμένες έρευνες: ήθελε να είναι μάρτυρας όλων όσων παρατηρούσε και να κατανοήσει έναν αποπροσανατολισμένο, αντιφατικό και αναχρονιστικό κοινωνικό κόσμο.
Το αντικείμενο των φωτογραφιών του και τα κοινωνιολογικά τους μηνύματα, οι συνέπειες μίας οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής κρίσης και τα συμπτώματα κοινωνικής παθολογίας που αυτή επέφερε, ξεπερνούν κατά πολύ το συγκεκριμένο ιστορικό και εθνογραφικό πλαίσιο μέσα στο οποίο τις τράβηξε ο Bourdieu. Στόχος της παρουσίασής τους στη σύγχρονη Αθήνα, έναν τόπο που έχει πληγεί βαθύτατα από την επιδείνωση των συνθηκών διαβίωσης, είναι να αποδειχθεί ότι «η μιζέρια του κόσμου» είναι έκδηλη στα πρόσωπα των γυναικών και των ανδρών και αντανακλά μία βαθιά ανθρώπινη κατάσταση πέρα από τα χωρικά και χρονικά πλαίσια. 

Είσοδος ελεύθερη

Στη συνέχεια η έκθεση θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Φωτογραφίας της Θεσσαλονίκης.
++++++++++++++++++++
27.04.2017, 18h00 | Auditorium Theo Angelopoulos - IFG
Table Ronde : Une sociologie visuelle des économies de la misère

Avec :
Franz Schultheis, professeur de sociologie à l’université de Saint Gall, président de la Fondation Bourdieu
Christine Frisinghelli, conservatrice des archives photographiques Pierre Bourdieu à Camera Austria International
Tassadit Yacine, directrice de recherche, EHESS
Georges Nikolakakis, professeur d’anthropologie à l’université de Crète
Iraklis Papaioannou, directeur du musée de la Photographie à Thessalonique
Nikos Panayotopoulos, professeur de sociologie à l’université d’Athènes et vice-président de la fondation Bourdieu

Entrée libre, traduction simultanée 


27.04-30.06.2017 Exposition | Café de l’IFG
Vernissage le 27.04 à 20h00

Présentée par le Jeu de Paume au Château de Tours en 2011 l’exposition des photographies de Pierre Bourdieu prises en Algérie de 1958 à 1961, est l’occasion unique de découvrir son oeuvre photographique dans le contexte de son travail sociologique.

Les photographies prises par Pierre Bourdieu pendant ses recherches ethnologiques et sociologiques en Algérie au moment même de la guerre de libération nous permettent de partager son regard sur le monde social sous un autre angle.

Enfouies pendant quatre décennies dans des cartons, ces photos témoignent d’un voyage initiatique et d’une conversion biographique profonde se trouvant à l’origine d’une trajectoire scientifique et intellectuelle extraordinaire. Se sentant totalement démuni face à ce laboratoire social immense et en état de guerre, faisant du terrain une véritable aventure, il s’est jeté inévitablement dans le travail, a expérimenté et utilisé toutes les techniques de recherche ethnologique et sociologique possibles.
Adversaire résolu du colonialisme français et de l’oppression militaire, Pierre Bourdieu faisait de ses recherches une oeuvre radicalement politique et engagée : il voulait témoigner de tout ce qu’il observait, il voulait comprendre un monde social déboussolé et traversé de contradictions et d’anachronismes.
L’objet des photos et leurs messages sociologiques, les effets d’une crise à la fois économique, sociale et culturelle et les symptômes de pathologie sociale les accompagnant, dépassent de loin le contexte historique et ethnographique spécifique dans lequel Bourdieu les a prises. Les présenter aujourd’hui ici à Athènes, dans un lieu touché profondément par une précarisation des conditions d’existence, vise à faire voir que la « misère du monde » se lit dans les faciès des hommes et des femmes et reflète une condition humaine profonde par-delà des contextes spatiaux et temporels.

Entrée libre

L’exposition sera ensuite présentée à Thessalonique, au musée de la Photographie.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου