Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Σε αόρατο μέσο κινδυνεύει να μετατραπεί το Τραμ της Αθήνας καθώς σε σχέση με το Μετρό ή ακόμα και με τον Προαστιακό (που το τελευταίο διάστημα δείχνει μεγάλη δυναμική) φαίνεται ...θαμπό. Σήμερα, πέραν της επέκταση προς Πειραιά, υπάρχει στα σκαριά σε επίπεδο μελετών δηλαδή, η φυσική συνέχεια της, η επέκταση προς Κερατσινι.
Από εκεί και έπειτα δεν έχουμε δει κάποιο μακροπρόθεσμο πλάνο κυρίως για την επέκταση του μέσου προς τη δυτική πλευρά της Αθήνας και την πληρέστερη διασύνδεση του με τα άλλα μέσα σταθερής τροχιάς.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Πολύζο, Αρχιτέκτων – Πολεοδόμο, Καθηγητή στο ΕΜΠ, μιλώντας στον ypodomes.com υπάρχουν τρεις σημαντικές επεκτάσεις που θα μπορούσαν να βοηθήσουν το Τραμ να βρει νέες περιοχές και να λειτουργήσει συμπληρωματικά-τροφοδοτικά προς το Μετρό και το Τρένο. Όπως σημειώνει ο κ. Πολύζος, τo Τραμ μπαίνει στον Πειραιά αλλά όχι με τον καλύτερο τρόπο καθώς υπήρξε συμβιβασμός. Τώρα, το μέγα ερώτημα σταματημένο στο Σύνταγμα δεν πάει εκεί που είναι πυκνοδομημένες περιοχές, δηλαδή στα Πατήσια.
Δεν είναι πρόβλημα που για 500 μέτρα επί της Πανεπιστημίου έχουμε παράλληλα μία γραμμή Μετρό, το Τραμ έχει άλλο ρόλο να παίξει. Είναι για μικρότερες μετακινήσεις και συνυπάρχει με τον πεζό, είναι ένα εργαλείο για τις μετακινήσεις, αλλά σήμερα είναι αναποτελεσματικό και πρέπει να περάσει στις βόρειο-ανατολικές περιοχές της πόλης. Εμείς έχουμε προτείνει μία ριζική παρέμβαση για να καλύψει σημαντικές περιοχές της Αθήνας.
Η πρώτη είναι η επέκταση προς την Πατησίων. Είναι η γραμμή Σύνταγμα-Ομόνοια-Πατησίων μέχρι τα Άνω Πατήσια. Μέρος της επέκτασης αυτής άνηκε στη λεγόμενη "πεζοδρόμηση Πανεπιστημίου", παρέμβαση που δυστυχώς δεν προχώρησε ποτέ. Πρόκειται για μία επέκταση περίπου 6 χλμ και κόστους περίπου 72 εκατ. ευρώ (αν δεχθούμε οτι το ανά χιλιόμετρο κόστος είναι 12εκατ. ευρώ).
Σταθμοί προβλέπονται επί της Πανεπιστημίου, στην Ομόνοια, στην Πλατεία Αιγύπτου και κατόπιν: Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αγγελοπούλου, Πλ. Αμερικής, Λυσιατρείο/ Καλλιφρονά, Πλ. Κολιάτσου, Άγ. Λουκάς, Φιξ Γαλατσίου, Λασκαράτου / Σαρανταπόρου, Άνω Πατήσια (σύνδεση με Γραμμή Μετρό 1).
Η δεύτερη είναι η επέκταση μέσω Ομόνοιας στην οδό Πειραιώς μέχρι τα όρια του Δήμου Αθηναίων (περίπου μέχρι τη Χαμοστέρνας) που θα συνδέεται με το σταθμό Μετρό Κεραμεικός και τον σταθμό του Προαστιακού Ρουφ (σε κοντινή απόσταση). Θα εξυπηρετούσε τις περιοχές του Ψυρρή, Μεταξουργείου, Γκάζι και μέχρι τον Ταύρο ενώ προωθεί την προοπτική ολοκλήρωσης ενός μεγάλου Δακτυλίου Τραμ (Ομόνοια-Πειραιάς-Φάληρο-Συγγρού-Σύνταγμα). Το μήκος του άξονα υπολογίζεται σε 3.5 χλμ., το κόστος αναμένεται να ανέλθει στα 42εκ.€, με τους εξής πέντε σταθμούς: Ομόνοια, Πλ.Κουμουνδούρου, Κεραμεικός, Γκάζι, Πέτρου Ράλλη/Μουσείο Μπενάκη, Ταύρος.
Η τρίτη είναι μία κάθετη γραμμή Τραμ που θα ξεκινά από το Σταθμό Λαρίσης, θα διασχίζει όλη τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και θα τερματίζει πέρα από το Νοσοκομείο Παίδων και μέχρι στην Πανεπιστημιούπολη. Εδώ έχουμε μία εξαιρετική πρόταση καθώς αυτή η γραμμή θα συνδεόταν με τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας και θα δημιουργούσε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο (υπεραστικά και προαστιακά τρένα, τον σταθμό της Γραμμής 2 και λεωφορεία-τρόλεϊ), και ακολούθως θα συνδεόταν με το Σταθμό "Βικτώρια" της Γραμής 1 και επί της Αλεξάνδρας με τον μελλοντικό σταθμό της Γραμμής 4 "Αλεξάνδρας" και πιο ψηλά με τον σταθμό "Αμπελόκηποι" τερματίζοντας κοντά στον μελλοντικό σταθμό της Γραμμής 4 "Πανεπιστημιούπολη".
Αυτή η γραμμή θα εξυπηρετούσε επίσης το Πεδίο του Άρεως, τον Άρειο Πάγο, το γήπεδο του Παναθηναϊκού, τα Νοσοκομεία Ελπίς, Άγιο Σάββα, Παίδων. Το μήκος της έχει υπολογιστεί σε 5 χλμ, με κόστος περίπου 60 εκατ.ευρώ και 9 σταθμούς.
Σταθμός Λαρίσης, Αχαρνών / Ιουλιανού, Πατησίων / Πλ. Αιγύπτου, Πεδίο Άρεως, Παναθήναια, Άρειος Πάγος, Αμπελόκηποι, Μεσογείων, Νοσοκομεία Παίδων. Όπως λέει ο κ. Πολύζος "ας δώσουμε τη δυνατότητα στο Τραμ να φτάσει Πατήσια, μέσω Πειραιώς μέχρι Ταύρο με τελική στόχευση μέχρι το τέρμα της Πειραιώς για να κάνει δακτύλιο με την υφιστάμενη γραμμή. Τώρα, ο Σταθμός Λαρίσης από ξεχασμένος γίνεται κόμβος και μπορεί μέσω Λ.Αλεξάνδρας να φτάνει στα Νοσοκομεία της Αθήνας και να φτάσει μέχρι Πανεπιστημιούπολη. Το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι περίπου 12-13 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι θα αναβαθμίσει συνολικά τη Λ. Αλεξάνδρας".
Νίκος Καραγιάννης
__________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου